Texpert

Muzica – Afaceri uriase cu tonuri de apel

  • logomytex.png
 

Un studiu recent a aratat ca mostrele tonurilor de apel postate online de operatorii de telefonie mobila si alti distribuitori sunt deseori descarcate ilegal si utilizate fara a fi platite. Pagubele sunt de ordinul a zeci de milioane de dolari.
In ultimii ani rington-urile au cucerit piata, in strainatate exista reviste de specialitate si topuri care rivalizeaza cu cele muzicale. Sunt la moda tonurile de apel inspirate din piesele vedetelor de ultima ora de la MTV, dar si cele cu fragmente din manele.

Muzica pe celulare
Afacerea cu muzica pe telefonul mobil a inceput in anul 1998, cand Radilinja, un mic operator finlandez, lansa primul serviciu din lume care oferea tonuri de apel. Pe atunci, melodiile puteau fi instalate doar pe cateva modele de Nokia. Astazi este aproape imposibil sa cumperi un telefon pe care sa nu poti instala un ton de apel. Poti descarca muzica pe mobil direct de pe portalul Connex Play, Orange World sau Zapp Me, sau de pe alte sute de site-uri. Alta varianta e sa trimiti un SMS la un numar cu suprataxa si sa primesti un MMS direct pe telefon, care contine tonul de apel al visurilor tale.

Venituri de 724 milioane de dolari
Tonurile de apel vor aduce venituri de 724 milioane dolari pana in 2009. Suma enorma este estimata numai pentru piata din SUA, in timp ce in aceeasi zona, jocurile video, a caror popularitate a crescut constant in ultima perioada si pentru terminalele mobile, vor aduce un venit total de 430 milioane USD. Studiul „Wireless Market Forecast”, realizat de catre Jupiter Research estimeaza evolutia pietei telefoniei mobile si a segmentelor accesorii acesteia pentru urmatorii 4 ani. Motorola va prezenta recent un telefon realizat in colaborare cu Apple si dotat cu un program care sa descarce muzica de la iTunes (magazinul virtual folosit de utilizatorii faimosului player iPod). Cei de la Apple au o cota de piata de 70% din piata muzicii pe Internet si produc 75% din playerele digitale portabile hi-end. Motorola incearca sa-si asigure o felie consistenta din piata muzicii descarcate pe mobil, iar Apple se pregateste pentru vremea cand MP3 playerele vor fi fost inghitite de celulare. Totusi, si pagubele sunt mari. Operatorii de telefonie mobila si distribuitorii de tonuri de apel posteaza de obicei pe site-urile lor mostre ale ringtone-urilor, cu durata de 15 – 30 de secunde. Aproape 40% dintre operatorii de telefonie mobila si aproape o treime dintre distribuitorii independenti nu isi securizeaza insa aceste mostre, care pot fi descarcate pe un computer, apoi schimbate intr-un ton de apel utilizabil.

Pagube de 40 de milioane de dolari
Aproape doua treimi din cele 100 de site-uri cuprinse in studiu ofera mostre suficient de lungi pentru a fi utilizate ca tonuri de apel, conform studiului realizat de Qpass, un distribuitor de continut digital cu sediul la Seattle. Tonurile de apel au de regula pretul de aproximativ un dolar. Tonurile de apel furate le-au adus distribuitorilor pagube de aproximativ 40 de milioane de dolari pana in prezent, pagube care se estimeaza ca vor creste pana la 123 de milioane de dolari pana in 2007.
„Aceasta practica este echivalentul in telefonia mobila a unei masini de teste pe care nu trebuie sa o mai returnezi dealerului dupa ce ai condus-o. Valoarea pierderilor pentru industria muzicala si pentru telefonia mobila este ingrijoratoare”, a declarat vicepresedintele Qpass, Steve Shivers. In urmatorii cinci ani se spera ca mesageria isi va mentine nivelul de 65% din totalul serviciilor non-voce.

Tonurile video de apel
Daca dupa polifonie au aparut MP3-urile ca ton de apel, acum e randul ca si acestea sa faca loc celei mai noi solutii pentru un ton de apel: tonurile video de apel, iar compania care lanseaza aceasta inovatie este Sprint. Performanta este obtinuta prin imtermediul unui telefon multimedia Sprint PCS Vision Multimedia MM-5600 produs de catre Sanyo. Abonatii pot desemna diferite tonuri de apel apelantilor, iar aria de selectie include fragmente din videoclipuri ale unor artisti ai casei de discuri Warner Music Group.

Sondaj suparator
Unul din sapte telefoane mobile inregistreaza diferite defecte intr-un an de la cumparare, se arata intr-un studiu realizat de organizatia britanica pentru protectia consumatorilor, Which?. Cele mai multe defecte, conform studiului Which?, apar in cadrul retelei 3G a operatorului „3”, unde unul din trei telefoane se defecteaza in 12 luni. In replica, o purtatoare de cuvant a „3” a declarat ca studiul nu este reprezentativ. „Which? A luat legatura cu doar 50 dintre clientii nostri, dintr-o baza de trei milioane”. Sondajul a mai dezvaluit faptul ca telefoanele Motorola si Sony Ericsson sunt cele mai expuse defectelor, aproximativ o cincime dintre utilizatorii lor fiind afectati. Nokia si Samsung s-au dovedit in schimb cele mai fiabile marci de telefoane mobile, desi si in cazul lor unul din 10 utilizatori a declarat ca a avut probleme cu telefonul celular.

Publicitate pe celulare
Telefonul mobil este pe cale sa devina principalul ecran pe care se desfasoara campaniile de publicitate. Mc Donald’s, Coca Cola, Heineken sau Johnson & Johnson pregatesc de pe acum promotii pe celulare, prin tonuri de apel, concursuri, jocuri. Promotiile gandite pentru telefoanele mobile incurajeaza utilizatorii sa trimita mesaje de tip SMS sau ofera tonuri de apel si muzica in schimbul transmiterii prin SMS a unor coduri inscriptionate pe pachetele de produse (cafea, ciocolata sau sticle de bauturi racoritoare).Fanii filmelor „Batman” sau „Star Wars” pot deja sa descarce un joc inspirat din film pe propriul lor celular sau sa comande setari de ecran cu eroul favorit.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button